Friday, April 17

DYMM Sultan Selangor menaiki LRT ke KL Sentral dan naiki Monorel ke Stesen Bukit Nenas @azmiaziz60 @MyRapidKL #MyKL #RapidKL


DYMM Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah berkenan mencemar duli menaiki tren #RapidKL semalam.

Tuanku menaiki tren dari stesen Kelana Jaya selepas diberikan penerangan serba ringkas mengenai sistem rel pengangkutan awam utama di Lembah Klang ini oleh Pengerusi Pransarana Malaysia Berhad, Tan Sri Ismail Adam sambil diiringi oleh Pengarah Kumpulan Prasarana, Azmi Abdul Aziz.

Untuk info, ini merupakan kali pertama baginda Sultan mencemar duli mencuba sendiri menaiki tren #RapidKL yang menghubungkan ratusan ribu orang setiap hari.

Tuanku menunjukkan minat untuk menaiki tren selepas mendengar taklimat secara terperinci mengenai projek pembinaan LRT Line 3 yang akan menghubungkan Bandar Utama dan Johan Setia di Klang.

Tiba di stesen KL Sentral, Baginda seterusnya diiringi Pengerusi SPAD, Tan Sri Syed Hamid Albar dan Tan Sri Mohamad Salim Fateh Din Pengarah Urusan Kumpulan MRCB menuju ke stesen Monorel di sini dan menaiki Monorel 4 koc menuju ke stesen Bukit Nanas.

Baginda menamatkan lawatan kerja dan menuju ke Hotel Concorde untuk jamuan makan tengahari.

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive