Thursday, July 3

ADUN SEbERANG JAYA RELA ANAK MELAYU MATI DARI BABI.....? @afifbahardin


Bagi MKP apa saja yang berlaku di Pulau Pinang jika melibatkan kesihatan yang bertanggungjawab adalah Exco Pertanian & Industri Asas Tani,Pembangunan Desa dan Kesihatan, ADUN Seberang Jaya. Tak guna jika pegang jawatan sebagai EXCO tapi lari dari tanggungjawab yang diamanahkan. Sebagai seorang Doktor yang memegang amanah perlu menjaga kreditbilitinya. Jika tidak malu besar memegang title ini jika tidak menyelamatkan nyawa sebangsa dan seagamanya.


Takkan hanya pandai tabur fitnah pada seteru politiknya sahaja padahal kerja sendiri tak pandai nak buat.

Selain daripada menjadi Exco Kesihatan, Dr. Afif juga merupakan Exco Pertanian dan Industri Asas Tani. Jadi portfolio menjaga ladang babi merupakan salah satu dari bidangnya. Kalau dah tugasnya, kenapa nak salahkan pihak lain bila kes ini berlaku? Sedar tak pemimpin PKR ni betapa teruknya pencemaran yang disebabkan oleh ladang babi di kawasannya?


Takkan sebagai ADUN Seberang Jaya, EXCO ni tak pernah tahu betapa teruknya pencemaran yang dialami oleh orang Melayu di sebabkan oleh ladang babi.

Peliknya, Kerajaan Pakatan selalu mendabik dada bahawa mereka pejuang alam sekitar. Apa sahaja projek Kerajaan Pusat akan mereka tentang kononnya mencemarkan alam sekitar.


Habis tu, ladang babi tak cemarkan alam sekitar ke sampai anak kecil yang tak berdosa menjadi mangsa?

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive